Share via email

byli pracownicy GoogleByli pracownicy Google, między innymi z zespołu Search Quality Evaluation (SQE): Kaspar Szymański, Ariel Lambrecht, Jonas Weber, Fili Wiese zorganizowali serię warsztatów SEO, na których omawiali techniki SEO i obalali powtarzające się mity.

 

 

Powiedzieli między innymi że:

1. nieprawda, że Google nie lubi branży SEO, specjaliści od optymalizacji wręcz pomagają w indeksowaniu i prezentowaniu treści w wyszukiwarce;

2. spam jest zwalczany w każdym kraju tak samo. Są tylko różne techniki spamerskie do których dopasowane są działania zespołu SQE;

3. Google lubi częste aktualizowanie strony, ale pod warunkiem, że jest to treść wysokiej jakości;

4. strony o dużym autorytecie nie mają taryfy ulgowej w zakresie działań antyspamowych;

5. korzystanie z Google AdSense i innych systemów reklamowych może mieć negatywny wpływ na pozycję strony, ale tylko wtedy, gdy strona jest przeładowana reklamami;

6. stosowanie niestandardowych znaków typu ♥ ♫ ♣ nie wpływa na pozycję strony (ani na korzyść ani na niekorzyść);

7. duże serwisy mogą szybciej wyjść z filtra ponieważ mają znacznie lepszą i bardziej szczegółową dokumentację podejmowanych działań, dzięki czemu mogą działać szybciej i bardziej skutecznie reagować, ale są tak samo traktowane jak inne witryny;

8. linkowanie do innych stron jest zalecane, ale tylko wtedy, gdy są to serwisy z wartościową treścią;

9. korzystanie z Google AdWords nie wpływa na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Każdy z produktów Google jest niezależny i nie ma wpływu na inny;

10. tworzenie wysokiej jakości treści zajmuje dużo czasu i jest kosztowne, ale myśląc w kategorii długoterminowej strategii to się opłaca (my też polecamy);

11. optymalizacja treści linków (anchor text) wewnętrznych jest ważna, ponieważ ułatwia poruszanie się użytkownika po witrynie. Googlersi w tym kontekście nie piszą nic o wartości rankingowej – czy to świadome uchylenie się od odpowiedzi? :).

Cały artykuł w języku angielskim można znaleźć na stronie www.stateofsearch.com. Streszczenie w języku polskim zostało opublikowane również na blogu Lexy. Co Wy sądzicie o tych wypowiedziach? Który z powyższych mitów wydaje się najbardziej żywy? Osobiście wskazałbym na punkt 4. Można odnieść takie wrażenie dokonując analizy konkurencji.